Van koude regen naar warme regen🌦️

11 juli 2023 - Uluwatu, Indonesië

Voor het eerst zijn wij aangekomen op een regenachtig Bali. Vaak regende 't de dag van ons vertrek en wij hadden dan het gevoel dat Bali een beetje met ons meehuilde, maar dit was anders... Sowieso vreemd in deze tijd, want dit zou de droogste moeten zijn. Het maakt het er niet minder fijn door hier weer te zijn! Waar ik de dag voor vertrek nog allerlei lekkages opving met emmers en doeken en daardoor met een "hè hè" de vliegtuigstoel inzakte, kon het mij en de jongens hier niks schelen, want het is tropisch en de geluiden, geuren en al het moois wat we onderweg in onze fancypancy Wulan-auto tegenkomen maakt dat je dwars door de regen heenkijkt.

De vlucht was prima. Gelukkig werden we bij de gate nog even snel bij elkaar gezet en hadden we fijne plekken op een rij vooraan. Anders had Tip alleen gezeten en ik ook. We rijden naar het zuiden waar we in een klein guesthouse bij Bingin slapen de eerste 5 nachten. Bij de landing kan ik Manu nog net op tijd wakker maken om de klif te kunnen zien waar we zullen verblijven. En deze powernap helpt hem de rest van de dag net door. Tipi heeft de hele reis niet geslapen en stapt nog stoer in de auto maar ligt 's avonds bijna met zijn hoofd in z'n pizza. Om 19u liggen ze in hun bed en wij daarna, blij om snel te slapen zodat de nieuwe dag kan beginnen en we wakker worden met de Balinese geluiden en een heerlijk vrolijk en kleurrijk ontbijt.